Süper Lig

Ankaragücü Başkanı Fatih Mert: ‘Böyle devam ederse lig iptal edilir ’

Süper Lig ekiplerinden MKE Ankaragücü Kulübü Başkanı Fatih Mert, corona virüsü testlerinin arkasından başladıkları antrenman sürecini, futbolcuların psikolojik durumlarını ve idareli sorunları değerlendirdi.

Ankaragücü Başkanı Fatih Mert, “Corona virüsü testi pozitif çıkan kulüplerin 14 gün karantina süresi olacak. Bu 14 günde bu takımlar idman yapamayacak ve geride kalacak. İlk etapta her hâlükarda tarih uzatılır, böyle devam ederse de iptal edilir diye düşünüyorum” dedi.

Corona virüsü testi fazla çıktıktan sonra tedavi görebilen ve taburcu olan Ricardo Faty ’nin evinde karantinada olduğunu belirten Mert, “Biz Ankaragücü olarak çalışmalara mecburiyetten başlamış bulunuyoruz. Burada altını çizmek istiyorum, mecburiyetten dolayı. Türkiye Futbol Federasyonu tarih belirlediği için biz de buna mecbur olduğumuz için şu anda çalışıyoruz. Faty pazartesi günü hastaneden taburcu oldu. Rodrigues yurt dışındaydı, geldi. O da bir yurtta karantinada kalıyor. Futbolcular gelip çalışmalarını yapıyorlar fakat yan rahatsızlık baskın. Korunması gereken mesafeden nedeniyle tam istenilen performans olduğunu söyleyemem. Ama dediğim gibi gelip şu anda da çalışmalara devam ediyorlar” diye konuştu.

“TÜM CAMİLARA GEÇMİŞ OLSUN”

Corona virüsü testi pozitif meydana çıkan Beşiktaş Kulübü Başkanı Ahmet Nur Çebi ’ye geçmiş olsun dileklerini ileten Fatih Mert, “Buradan Ahmet Nur Çebi başkana geçmiş olsun diliyorum. Beşiktaş camiasına, Erzurumspor ’a, Kasımpaşa ’ya… Tüm başkanları aradım, bir bir konuştum, buradan sizin aracılığınızla da bütün camialara geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum. Sahiden fazla zor bir dönem, şiddet bir süreç” biçiminde konuştu.

“TESİSLERDE GÜNDE 45-50 KİŞİ OLUYORUZ”

Başkan Mert, deplasman süreçlerinden bahsederek, “Derhal biz hesap yapıyoruz. Deplasmana açıklanmış kurallar içerisinde gitmek istediğimiz zaman 4 otobüs gitmemiz gerekiyor. Orada konaklayacağımız yer nasıl olacak, onlarla ilgili henüz bilgimiz değil. acilen tamamen biz TFF ve federasyon başkanı 12 Haziran ’da oynanacak dediği için toplandık, buraya geliyoruz. Günde bari 45-50 birey tesislerde bulunmak zorunda kalıyor. Buradayız, mecburi bir şekilde başladık lakin ilerisine karşın bir şey diyemiyorum” dedi.

“BÖYLE DEVAM EDERSE İPTAL EDİLİR”

Sürecin nasıl ilerleyeceğinin muamma olduğunu vurgulayan Fatih Mert şöyle konuştu:

“Risk altındayız, biz de futbolcular da herkes tehlike aşağı. Çünkü buradan ırk evlerine gidiyor, kimin nereye gittiğini bilmiyoruz. Nasıl bir ortamda yaşadığını bilmiyoruz. Evlerine kim geliyor, kim gidiyor bilmiyoruz. Onun için biz toplumun birbirine yaklaşmayacağı bir ortamda biz bir araya gelerek alıştırma yapıyoruz. Bundan sonrasının nasıl olacağı bence muamma. Yani federasyonun evre faz açıkladığı şeyler var. Planlarının olduğu söyleniyor. derhal bizim bildiğimiz 12 Haziran ’da seyircisiz olarak liglerin başlayacağı. Lakin yaşanan Beşiktaş olayından sonradan Erzurumspor ’da önemli sayıda vaka var. Bunların 14 gün karantina süresi olacak. Bu 14 günde bu takımlar idman yapamayacak, geride kalacak. İlk etapta herhalde tarih uzatılır, böyle devam ederse de iptal edilir diye düşünüyorum.”