Süper Lig

Tolgay Arslan: İnşallah kupayla bitiririz

Fenerbahçe’nin orta saha oyuncularından Tolgay Arslan, corona virüsü sebebiyle spor organizasyonlarına ara verildiği, çalışmaların evde sürdürüldüğü dönemi ve yeniden Can Bartu Tesislerinde başladıkları antrenmanları değerlendirdi. Fenerbahçe Televizyonu’na açıklamalarda yer alan Tolgay Arslan, hem Dünya keza de ülke olarak çok farklı bir dönemden geçtiklerini dile getirirken; ligin son haftalarında ise sürprizlerin yaşanabileceğini de söyledi.

Bütün dünyayı etkisi altına bölge corona virüsü sebebiyle spor organizasyonlarına ara verildiği dönemde çalışmalarını evde sürdüren futbolcular için bu sürecin çok ayrı bir deneyim olduğunu dile getirerek sözlerine başlayan Tolgay Arslan, “Corona virüsü bütün dünyayı etkisi altına aldı. Benzer şekilde futbol dünyasını da etkiledi. Futbolcular birincil kere 6-7 haftalık süreyle aileleriyle 7/24 beraberdi. Bizim için de yeni bir etraf olduğunu söyleyebilirim.

‘HAFTADA 4 GÜN ÇALIŞTIK ’

Olağan şartlarda 6-7 haftalık bir vakit diliminde tatilimizi yapıyoruz, yurt dışında yaşayan ailemizi görüyoruz. Aile olarak hoş bir süreçti. Oysa araştırmalar, idmanlar için fazla güç bir dönemdi. Sağ olsun Fatih hocamız ile tüm fitness ve sıhhat ekibi elinden geleni yaptı. Evlerimize bisiklet, koşu bandı gönderdiler. Zoom uygulamasıyla haftada 4 gün çalıştık. başkaca benim özel çalışmalarım da oldu. Bu süreçte bahçeme yapay çim de yaptırdım. Tabii hiçbir çalışma sahadaki topla çalışmaya benzemez. Onu birincil gün görmüş olduk. Açıkçası ben de yeni dönemin nasıl olacağını merakla bekliyorum. Önümüzdeki 3-4 haftalık süreçte hazırlanmamız gerekiyor. Ben son maçları hem bir turnuva gibi hem de önümüzdeki seneye daha hazır yapabilmek için kayda değer görüyorum. Sezon bittiğinde tatilimiz fazla olmayacak. O yüzden bence bu dönemi iyi kullanalım ve ayrıca bu son maçlara keza de yeni sezona iyi hazırlanalım” dedi.

‘BU DÖNEM BİZİ ÇOK YAKINLAŞTIRDI ’

Corona virüsü salgını sebebiyle evde gerçekleştirilen antrenmanların takımdaki aile ortamına ilk elden katkı maddesi sağladığına da uyarı çeken Tolgay Arslan, “Evde çalışıyor edinmek fazla değişikti. Bizim için güzel de bir ortamdı. Antrenmanlarımıza ara sıra çocuklarımız da katıldı. Herkesin çocuğunu gördük ve güzel bir aile ortamı oldu. Kendimce bu dönem de bizi fazla yakınlaştırdı. Birbirimize çok dikkat ettik. Daha güzel bir aile ortamı oldu. Cümbür Cemaat birbirine sahip çıktı. Hocalarımız, fitness ekibi, Emre ağabey (Belözoğlu) her şeye dikkat ettiler. İnşallah kalan maçlarımızı da iyi bitiririz, kupayla bitiririz. Bu süreç önümüzdeki sezona da hazırlanmak için manâlı. Seneye de inşallah iyi başlarız.” şeklinde konuştu.

‘SAHADAKİ ÇALIŞMAYA AYRI ’

Tolgay Arslan: “Antrenmanlara başladığımız günün akşamı eve gittim ve eşime, ‘bugün çocuklar sende kalsın, bana hiç dokunmayın ’ demiştim. Yani öyle zorladı oysa beni, ama bu süreçte evden özel çalışmalarım da olmuştu fakat hiçbir egzersiz sahadaki çalışmaya ayrı. O yüzden kendimce fazla zorlama bir başlangıç olacak. Zaten sezona başlarken gerçekleştirdiğimiz kamp gibi yani koşularla başladık. Testlerimiz de yapıldı. Açık Konuşmak Gerekirse nasıl olacak, ben de merak ediyorum. Çok ilginç maçlar olacak. Çok sürprizler çıkabilir. Fakat en önemlisi herkese sağlıklı olsun ve pek kalsın. Ve her şeyin hayırlısı vardı. Bu süreçte bu kadar zamanı aileyle geçirdik, o da hoş bir şeydi.”

‘KURALLARA ALINTI YAPMAK İSTİYORUZ AMA ’

Kendileri için uygulanan talimatları değerlendiren Tolgay, “Herkes için yeni bir durum. Tesise rahatça giremiyorsun. Duşunu alamıyorsun. Derhal arabaya binip evine gidiyorsun. Açık Konuşmak Gerekirse 6-7 hafta evden de çalıştık lakin o da bir yere değin. Ben daima sahada çalışmayı seçim ederim. Kurallara alinti yapmak istiyoruz fakat bizim için de zor. Sarılmak da istiyoruz. Şakalaşmak da istiyoruz lakin kurallara aktarmak zorundayız.” şeklinde konuştu.

‘OLAĞAN BİR FUTBOL ORTAMI OLMAZ ’

Bundan sonraki süreçte olağan bir futbol ortamı olamayacağını vurgulayan Tolgay Arslan, “En önemlisi taraftar olmadan oynayacağız. Özellikle evimizde oynadığımız maçlarda taraftarsız edinmek da hiç aklıma gelmiyor. Futbolda taraftarın olmaması büyük eksiklik. Bizim işimiz futbol oynamak. Kuralları başka insanlar veriyor. Biz de bu kurallara uyuyoruz. Çok garip olacak. Deplasman maçlarına gidince buradan otobüsle uçağa gideceksin. Uçakla deplasmana gideceksin. Orada yeniden otobüse binerek otele gideceksin. Adi bir futbol ortamı olmaz. Her şeyden önce taraftarsız olacak. Deplasman maçları daha da baskı olacak. Ama bir şekilde ligi son vermek istiyoruz.

‘İNSANLAR İŞE GİDEMİYOR, PARA KAZANAMIYOR ’

Futbol dünyası etkilendi fakat başkaca da birçok insan salgından etkilendi. Bu da beni üzdü. Sokaklar manâsız, restoranlar manâsız, halk işe gidemiyor, para kazanamıyor. Herkesin çoluğu çocuğu var. Futbol dünyası diğer. Hepimizin sahip çıkması gerekiyor. Sadece futbolcular değil; bütün ülke böyle olmalı. Cümbür Cemaat birbirine yardımcı olsun. Bu süreci iyi atlatalım. Dinç ve güzel bir ülkeyiz. Her şeyde bir hayır vardır. İnşallah bu süreci atlatarak güzel günlerimize döneceğiz” ifadelerini kullandı.